12/01/2012

Adventskonserter

Julen börjar närma sig och snart är det inte länge innan jag får ta jullov och resa ner hem till södra Finland och Åbo:) Mycket ska dock göras innan det. Hela hösten har gått super fort då man haft så mycket skolarbeten och annat att göra.
En stor del av min höst i år har gått till min kör, Studentkören Pedavoces. Vi planerar en resa till USA och Kanada nästa sommar, och har därför många nya sånger vi måste lära oss. Vi har hittills också spelat in en halv CD, och andra halvan ska spelas in nästa vår. Men det bästa av allt med att få sjunga i en kör är julkonserterna: adventskonserter är ett garanti för julfiilis x1000!:) Vi hade vår första adventskonsert förra veckan, igår hade vi en och idag har vi vår sista adventskonsert för i år.

kolla upp den här länken så får ni ett litet smakprov på julfiilisen jag fått vara med och sprida i gårdagens konsert:)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=R7ucSwJlACQ

Här är också ett par bilder från konserten.




Nu ska jag börja förbereda mig för dagens konsert och kvällens julfest!:)
Sånt här i Pampas och Vasa, hur har ni det?
puss och kram,
Ida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar